Handelsbetingelser

Zensi ApS cvr. nr.: 43444859 er selskabet bag zensi.dk

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med zensi.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra zensi.dk.

Bestilling:

Når du har bestilt din varer, går du til kassen. Når du har indtastet dine oplysninger og skal over i betalingsdelen bliver dine bankoplysninger kun sendt til PBS – vi får så via DIBS et transaktionsnummer, hvorpå vi kan hæve pengene, når varen er sendt. Dine oplysninger bliver altså sendt krypteret, så ingen andre kan læse dem end DIBS. Hvis din transaktion ikke går korrekt igennem, kan du prøve igen. Lykkedes det ikke, skal du henvende dig til dit pengeinstitut.

Henvendelse til Zensi:
Du kan maile til os på adressen info@zensi.dk


2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Dog tages der forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte og udgåede varer, ændring i specifikation i produktet samt trykfejl.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

    3. SALG GENERELT

    Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

    En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

    Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.


    4. LEVERING

    De fleste varer sender vi afsted indenfor 3-4 arbejdsdage. En sjælden gang imellem kan en vare dog blive udsolgt i løbet af den samme dag. Hvis det tilfælde opstår, kontakter vi dig per mail eller telefon.

    Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos zensi.dk’s leverandører.

    5. AFBESTILLINGER

    Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
    Mail: info@zensi.dk

    Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske samme dag, som bestillingen er foretaget.


    6. BETALING

    De mulige betalingsmåder er:
    • Dankort
    • Visa-Dankort
    • MasterCard
    • Maestro
    • Visa Electron

    7. GARANTI

    På alle produkter ydes der garanti ifølge købeloven, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet. Det foregår således, at kunden sender den defekte vare til os. Kunden betaler for fragten hertil. Hvis der er tale om en garantisag, returneres en ny til kunden. I tilfælde af reklamation skal faktura altid med sendes.


    8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

    Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Zensi.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse.

    Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpning processen grundet fejlsøgning.

    Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til zensi.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Zensi.dk.

    9. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Zensi.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden.

    Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

    10. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Zensi.dk skal være forsvarligt indpakket. Varen samt emballagen skal være i hel og ubrudt stand. Emballagen skal være ubeskadiget - er gensalg af produktet ikke muligt, kan vi desværre ikke tage varen retur.
    Vi returnerer herefter pengene for produkterne.

    Zensi.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Zensi.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    11. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Zensi ApS, at De retter henvendelse til Zensi ApS info@zensi.dk eller på telefon 7027 4600.


    KØBEREGLER

    1. Reklamationsret
    2. Garanti
    3. Ombytningsret
    4. Rimelig tid
    5. Formodningsreglen

    1. REKLAMATIONSRET

    Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

    2. GARANTI

    Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

    3. OMBYTNINGSRET

    Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

    4. RIMELIG TID

    I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

    5. FORMODNINGSREGLEN

    Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
     

    FORTRYDELSESRET

    1. Den 14 dages fortrydelsesret
    2. Sådan returnerer du varen
    3. Forsvarlig returnering
    4. Er de i tvivl

    1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

    I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

    Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

    For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

    Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Zensi.dk ud fra en mulig salgsværdi.
    Forseglingen være ubrudt.

    Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af House of Brands A/S, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

    Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

    Zensi.dk returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

    2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

    Fortryder du et varekøb, skal du først og fremmest sende en mail til info@zensi.dk
    - skriv "returnering af vare" i emnefeltet og skriv til os, hvilke varer du ønsker at returnere. Dernæst skal du sende varen retur til os - du skal være opmærksom på, at du selv skal betale fragten. Varer sendt ufrankeret nægtes modtagelse. Returvarer sendes til:
    zensi.dk
    HOB House Of Brands A/S

    Avedøreholmen 86G, 1.tv

    2650 Hvidovre

    ATT: RETUR

    Varen samt emballagen skal være i hel og ubrudt stand. Emballagen skal være ubeskadiget - er gensalg af produktet ikke er muligt, kan vi desværre ikke tage varen retur.
    Vi returnerer herefter pengene for produkterne.

    3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Zensi.dk skal være forsvarligt indpakket.

    Zensi.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til House of Brands A/S. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Zensi.dk

    4. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Zensi.dk, at De retter henvendelse til Zensi.dk info@zensi.dk eller på telefon 7027 4600.